Węglowodany suplementy

CZYM SĄ ODŻYWKI WĘGLOWODANOWE

Pierwszym i podstawowym pytaniem jest, czym tak naprawdę są owe węglowodany. Następnie należy się zastanowić, jak te związki wpływają na nasz organizm i kiedy sportowcy po nie sięgają. Taka wiedza pozwoli zrozumieć, jakie jest przeznaczenie naszych produktów oraz to, kiedy warto z nich korzystać. Dlatego też, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, koniecznie sprawdź, jak te produkty wpłyną na Twoje treningi i w czym Ci pomogą.

Węglowodany to nic innego, jak związki chemiczne, które są zbudowane z cząsteczek węgla, tlenu oraz wodoru. Można je dzielić na te przyswajalne, złożone i nieprzyswajalne. Przyswajalne, jak sama nazwa wskazuje, wchłaniają się od razu po spożyciu lub po rozpuszczeniu cukrów prostych. W przypadku tych złożonych wyróżnia się dwucukry i wielocukry. Te nieprzyswajalne to błonnik pokarmowy i skrobia oporna - są one nietrawione i niewchłanialne przez organizm. To absolutna podstawa, a sama wiedza przydaje się w planowaniu własnej diety.

Szybkość trawienia jest zależna od źródła. Warto w tym miejscu zapamiętać pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który klasyfikuje żywność pod kątem wpływu na poziom glukozy we krwi w kilka godzin po spożyciu tejże żywności. Indeks ten określa także szybkość zwiększenia stężenia glukozy. W skrócie - im wyższy indeks, tym szybciej dojdzie do trawienia węglowodanów. Dlaczego to ważne? Ponieważ IG ma realny związek z hormonem insuliny, a ta jest przecież istotnym hormonem anabolicznym, który jest uwalniany właśnie po zjedzeniu węglowodanów. W praktyce oznacza to, że szybkie trawienie spowoduje duży i znaczny skok insuliny, natomiast gdy trawienie następuje powoli, nie mówimy o skoku, lecz o szczycie, który jest bardziej stabilny i subtelny.

ODŻYWKA WĘGLOWODANOWA, CZYLI NIEZAWODNE ŹRÓDŁO ENERGII

Spożycie produktu, który ma taki wpływ na skoki insuliny, zawsze oznacza przyrost energii. Warto jednak zaznaczyć, że z tej energii nie korzystają tylko sportowcy podczas treningu, ale każdy człowiek. Ciało potrzebuje energii do funkcjonowania, a nie ma co ukrywać - węglowodany dostarczają jej najwięcej. Dlatego też wiele produktów zawiera sporo węglowodanów. Trzeba jednak z tym uważać - to prawda, że dodają energii i zwiększają ogólną wydajność, ale dobrze jest ją uwolnić - chociażby podczas treningu. W innym wypadku cukry zaczną się odkładać, a dostarczane kalorie znacznie przewyższą próg dziennego zapotrzebowania. To z kolei będzie powodem wzrostu tkanki tłuszczowej.

Źródło, z którego pozyskujemy energię, ma znaczenie. Dlatego też duży nacisk kładziony jest na dietę - dobór odpowiednich produktów pomoże zachować ciało w dobrej kondycji i zapewni optymalną siłę na cały dzień. Dla sportowców zwykła dieta może jednak nie wystarczyć, a nasze suplementy mają pomóc wyrównać wszystkie braki.

Odżywki z reguły są trawione szybciej, a co za tym idzie, powodują większy wzrost insuliny. Dlatego też warto stawiać na takie produkty, jak dekstroza, glukoza czy maltodekstryna przed i w trakcie i chwilę po treningu. Przez resztę dnia, można polegać na wartościach, które dostarczamy wraz ze zwykłą dietą. Taki balans jest najbardziej wskazany i daje najlepsze efekty. Dlaczego?

Ponieważ w ten sposób możesz zmaksymalizować swoje treningi, co oczywiście przełoży się na masę mięśniową i ogólną wydolność. Na pewno docenisz dodatkowy zastrzyk energii tuż przed kolejną serią. Szybki skok insuliny ułatwia zmuszenie się do jeszcze większego wysiłku, a to szczególnie ważne przy treningu siłowym, kiedy zależy Ci na masie mięśniowej.

FUNKCJE WĘGLOWODANÓW W TWOIM ORGANIZMIE

Przede wszystkim, węglowodany to główny składnik energetyczny w znacznej większości diet. Najczęściej zawiera 4 kcal/1 gram. Warto także zaznaczyć, że są one kluczowe w metabolizowaniu tłuszczów oraz są jedynym materiałem energetycznym dla całego układu nerwowego, mózgu czy czerwonych krwinek. Ponadto są niezbędne dla produktów spożywczych, bo nadają im barwę, smak oraz konsystencję.

Sam błonnik pokarmowy ma działania detoksykujące, co oznacza, że wiąże metale ciężkie i inne substancje toksyczne, które są zawarte w pożywieniu. Ponadto reguluje rytm wypróżnień, poprzez usprawnienie ruchów perystaltycznych, ale to tylko w połączeniu z przyjmowaniem odpowiedniej ilości wody. Warto wspomnieć także o tym, że błonnik pokarmowy maksymalizuje poczucie sytości, co skutecznie odpycha od nadmiernego jedzenia, co ma realny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej.

Jak widzisz, węglowodany są istotne dla organizmu. Stosowanie odżywek węglowodanowych jest więc wskazane zawsze, kiedy jesteś świadomy tego, że Twoja dieta nie zaspokaja dziennego zapotrzebowania. W przypadku treningów siłowych jest to bardzo prawdopodobne, a odżywki węglowodanowe zawsze będą najlepszym wyborem.

Trzeba jednak zaznaczyć, że pochodzenie ma znaczenie - w przypadku suplementów i odżywek to powiedzenie sprawdza się aż do bólu. Dlatego też nie ma najmniejszego sensu kupować czegoś podejrzanego, o wątpliwym pochodzeniu. Całkowitą pewność i satysfakcję daje tylko asortyment czołowych producentów, którzy zdążyli już zyskać powszechną popularność. Właśnie takie produkty znajdziesz w WarHouse. Oferujemy Ci niezawodne odżywki węglowodanowe, które powinny być uwzględniane w diecie każdego sportowca.

ODPOWIEDNIE ZAPASY GLIKOGENU –  PEŁNA EFEKTYWNOŚĆ NA TRENINGACH

Spożywanie węglowodanów zwiększa zasoby glikogenu w organizmie. Ten natomiast jest niezbędny dla sportowców, którzy podchodzą do aktywności fizycznej w cyklicznych interwałach. Można więc powiedzieć, że cykliczne treningi i brak odstępstw od przyzwyczajeń jest tym, co definiuje sportowca. Dlatego też pierwszym skojarzeniem są oczywiście profesjonaliści. My jednak doskonale wiemy, że wśród amatorów nie brakuje osób, dla których treningi i odpowiednio dobrana dieta, to odstawa codzienności.

Dlatego też odżywkę węglowodanową polecamy nie tylko profesjonalistom, ale każdemu, kto jej potrzebuje. W końcu fakt pozostaje taki, że większy zapas glikogenu oznacza większe możliwości, co oczywiście przekłada się bardziej efektywne treningi. Dlaczego panuje przeświadczenie, że odżywki węglowodanowe mają sens tylko w przypadku profesjonalistów?

Dzieje się tak, ponieważ znaczna większość, która dopiero zaczyna swoją przygodę ze sportem lub po prostu nie daje z siebie wszystkiego, nie wykorzystuje glikogenu na tyle, żeby troszczyć się o jego uzupełnianie. Sytuacja ulega zmianie dopiero w przypadku cyklicznych i intensywnych treningów, a z tym najczęściej się łączy właśnie profesjonalistów. My jednak znamy realia i wiemy, że ostry trening to codzienność także dla Ciebie. Kiedy zdajesz sobie sprawę, że wystawiasz swoje ciało i organizm na intensywne treningi, po prostu musisz zadbać o właściwe suplementy. Nie tylko ze względu na regenerację wspomnianego glikogenu, ale też dla zdrowej masy mięśni.

WĘGLOWODANY – SUPLEMENTY, KTÓRE DZIAŁAJĄ

Pytań o to, czy węglowodany naprawdę działają i jaki mają impakt na trening, jest naprawdę wiele. Jeśli aktywność fizyczna w ciągu tygodnia ogranicza się do trzech godzin treningu siłowego, to rzeczywiście niepotrzebne jest dodatkowe źródło - to, co dostarcza dieta, w zupełności wystarczy. Dziwnie to brzmi prawda? Bo siłownia 3 razy w tygodniu, a 3 godziny treningu siłowego w tygodniu to dwie różne rzeczy. Jeśli praca ma charakter biurowy, a przez pozostałe dni praktycznie nie ma czasu na żadną aktywność fizyczną, to nie można mówić o intensywnym tygodniu.

Musisz pamiętać, że regularność treningów to kwestia indywidualna, a stwierdzenie "nie mam czasu" jest raczej bujdą. Nawet jeśli nie możesz sobie pozwolić na wyjście, to solidny trening można przeprowadzić nawet w domu. Dla chcącego nic trudnego, ale pewnie doskonale o tym wiesz. Dlatego też, jeśli Twoje ciało codziennie - w mniejszym lub większym stopniu - jest poddawane różnym ćwiczeniom, a praca mięśni przynosi rezultaty, to możesz być pewien, że węglowodany w postaci odżywek i suplementów są właśnie dla Ciebie.

Jeśli masz problem z wyborem właściwych suplementów lub chciałbyś o coś zapytać - śmiało, jesteśmy tutaj specjalnie dla Ciebie. Pomożemy Ci dobrać odpowiednie suplementy, które idealnie uzupełnią Twoją dietę i pomogą zmaksymalizować efekty treningów.